آثار فاطمی نشر جمکران تجدید چاپ شدند/ «فاطمه علی است» 47 هزارتایی شد
شنبه 03 دي 1401

آثار فاطمی نشر جمکران تجدید چاپ شدند/ «فاطمه علی است» 47 هزارتایی شد

کتاب‌های «شبیه مریم»، «فاطمه علی است» و «من بر می‌گردم» به همت نشر کتاب جمکران تجدید چاپ شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، کتاب‌های شبیه مریم، فاطمه علی است و من بر می‌گردم به همت نشر جمکران تجدید چاپ شدند.

شبیه مریم به چاپ یازدهم رسید

فضه نُوبیّه، کنیز حضرت زهرا بوده است. دختری که اصالتاً از اهالی نوبیه شهری در جنوب سودان یا مصر بود و زمانی به اسارت گرفته می‌شود و پادشاه حبشه او را به پیامبر (ص) می‌بخشد و پیامبر (ص) هم او را راهی خانه دخترش می‌کند. خانه‌ای که فرقی بین او و بانو خانه نیست و کارهای منزل بین او و حضرت زهرا (س) تقسیم شده است. او در مدت سکونتش در خانه خاندان وحی شاهد نزول آیاتی در خانه و درباره اهل آن خانواده است و حتی خود نیز زمان نزول یکی از آیات و مشمول آن است زمانی که همراه اهالی خانواده برای بهبودی حسنین سه روز روزه می‌گیرد و غذای خود را در این مدت مثل اعضای خانواده مولایش به مسکین و یتیم و اسیر می‌دهد.

«شبیه مریم» داستان زندگی این بانو از ایام کودکی تا زیست وی در فضای مدینه النبی است. فضه در مقام والایی از ایمان و تقوا قرار دارد. ایشان در نطق و خطابه قهرمان زبردستی بوده و علاوه بر افتخار خدمت به حضرت زهرا (س)، سراسر زندگی این بانوی نمونه، از خلوص و معنویت موج می‌زند. آنطور که تاریخ گواهی می‌دهد، این زن والامقام در مدت بیست سال از زندگی خود حتی گفت‌وگو و مکالمات عرفی خود را هم با آیات قرآن کریم بیان می‌کرد.

کتاب «شبیه مریم» به همت انتشارات کتاب جمکران با قیمت ۹۵ هزار تومان به چاپ یازدهم رسید.

«فاطمه علی است» ۴۷ هزار تایی شد

مقامات معنوی فاطمه زهرا (س) در شمار برترین مقامات معنوی آحاد معدودی از بشریّت است. ایشان معصومند؛ عصمت، ویژه معدودی از برگزیدگان الهی در میان آحاد بشر است؛ و این بزرگوار از آن جمله است، با توجّه به این واقعیّت که این زن مسلمان و مجاهدِ فی سبیل الله تنها حدود هجده سال سنّشان بوده دارای مرتبه عالی از معنویّت که در ردیف اولیا و پیامبران و مانند این‌ها قرار می‌گیرد و از سوی فرستادگان الهی «سیّدة نساءالعالمین» نام می‌گیرد. در کنار این مقام معنوی بُروز خصلت‌های برجسته و کارکردهای مهم در زندگی شخصی این بانوی بزرگوار هرکدام یک درس است. مجاهدت او، شوهرداری او، فرزندداری او، حضور او در مهم‌ترین عرصه‌های حیات یک انسان چه در دوران نوجوانی و کودکی، چه در دوران بعد از ازدواج هرکدام یک درس است برای همه بشریّت. در زندگی فاطمه زهرا باید دقیق شد، با نگاهی نو آن زندگی را شناخت، فهمید و به معنای واقعی کلمه آن را الگو قرار داد.

کتاب «فاطمه علی است» با تمرکز بر روی سبک زندگی مشترک حضرت زهرا (س) و امیرالمؤمنین (ع) در قالب داستانک‌هایی در چهار فصل نوشته شده است. فصل اول دوران تولد و کودکی دو بزرگوار و فصل دوم دوران ازدواج و زندگی مشترک آن دو، فصل سوم اتفاقات زندگ خانوادگی و تربیت فرزند آن عزیزان بیان شده و در فصل آخر زندگی حضرت امیر (ع) در فراق همسر گرامی‌اش. این کتاب که با سبکی جدید به روایت نقل‌های تاریخی پرداخته و در انتشارات کتاب جمکران چاپ شده با استقبال مخاطبان مواجه شده و اخیراً به چاپ بیست و پنجم رسیده است.

کتاب فاطمه علی است نوشته آقای علی قهرمانی است که کتاب  مسیح اسلام را نیز در کارنامه نویسندگی‌اش دارد. این کتاب در ۱۸۷ صفحه و حاوی ۱۷۶ داستانک از زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت علی علیه السلام است که باقیمت ۵۰ هزار تومان به همت نشر جمکران تجدید چاپ شد.

من بر می‌گردم به پله نهم رسید

«من بر می گردم» داستان ۶ زنِ بزرگ است، ۶ زن که هر کدامشان  در یک دوره تاریخی زندگی کردند و زندگی پر فراز و نشیب‌ آنها به هم پیوند خورده است. زنانی که قرار است انتخاب کنن و با یه تصمیم مسیر زندگی خودشون رو مشخص کنند، اما این انتخاب و گذر از این دوراهی گاهی به قیمت جانشان تمام می‌شود. قهرمانانی تقریباً ناشناخته که پاداش این انتخابشان بازگشت و رجعت دوباره است. بازگشت و رجعت برای همراهی امام عصر(عج)

داستان و سرگذشت جذاب این ۶ زن را «فاطمه دولتی» در رمان «من بر می‌گردم» نوشته و انتشارات کتاب جمکران این رمان را به چاپ رسانده است.

کتاب «من بر می‌گردم» به قلم «فاطمه دولتی» در ۱۹۲ صفحه و با قیمت ۷۲ هزار تومان توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ نهم خود رسید.

نظر بدهید